Soar Dragon
UAV Soar Dragon (model Xianglong) został opracowany przez firmę Guizhou Aircraft Industry Corporation (Chiny) został przedstawiony 2009-12-01.
Jego podstawowe parametry techniczne to:
- długość: 14.33 m
- szerokość: 24.86 m
- wysokość: 5.41 m
Masa własna (bez ładunku) tego bezzałogowca to 2000.00 kg. Maksymalna masa startowa, to 7500.00 kg. Bezzałogowiec ten potrafi obsłużyć ładunek o masie 650.00 kg.
UAV Soar Dragon porusza się w locie ze średnią prędkością 750.00 km/h. . Średnia prędkość na wysokości przelotowej to 750.00 km/h.
Zasięg drona Xianglong (czyli odległość maksymalna od operatora) to 7000000.00 m. Długotrwałość lotu tegoż modelu wynosi 10.00 h. Dron ten potrafi się wzbić w powietrze do wysokości 18000.00 m.
Niniejszy bezzałogowiec startuje na lotnisku. Do podstawowych metod lądowania Soar Dragon zaliczamy: na lotnisku. Silniki nośne to: silnik odrzutowy. Bezzałogowiec ten jest wyposażony m.in. w: brak. Cechą charakterystyczną tegoż sprzętu zatem jest m.in. brak.
Podsumowując, na bazie powyższych parametrów, bezzałogowca tego zaliczyć można do następujących kategorii: obserwacyjne, samoloty, płatowce, wojskowe.
Wg wikipedii angielskiej: The Soar Dragon, designed by Chengdu Aircraft Corporation and constructed by Guizhou Aircraft Industry Corporation for service with the People's Liberation Army Air Force, was originally displayed as a model at the Zhuhai Air Show in 2006. Optimised for long-endurance missions at high altitude, the aircraft features an unusual tandem, joined wing platform. Except for the wing and the configuration of vertical stabilizers, the Soar Dragon is similar in appearance and mission to the Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk operated by the United States Air Force. Large by the standards of UAVs, the Soar Dragon's joined wing allows for a more rigid, less flexible wing than other configurations, with benefits said to include an increased lift-to-drag ratio and less complex flight controls than a HALE UAV with a conventional wing would require. The aircraft is powered by a Guizhou WP-13 turbojet engine, a developed copy of the Soviet Tumansky R-13; it is anticipated that a newer, improved engine, will be installed in production aircraft. The air intake for the engine is mounted atop the fuselage, with the engine itself mounted in the rear of the aircraft.
- źródło: http://www.wikiwand.com/en/Guizhou_Soar_Dragonhttp...